Monday, August 10, 2015

beskal

Salam Readers,

walaupun syawal dah nak baes..rasanya masih belum terlambat utk wish selamat hari raya, maaf zahir batin.. sepanjang bulan ramadhan yang lepas, aku tak nafikan.. masa terluang memang tidak digunakan sepenuhnya untuk blogging.. jadi, skill penulisan juga menjadi sedikit tumpul.. ye la.. mcm yg orang cakap, practice makes perfect.. so, kalau kau tak practice.. macam mana nak perfect bukan?

bercakap tentang practice ni, aku faham.. semua orang ada kekurangan masing2.. dan ada orang cakap kekurangan semua boleh di atasi dengan menghadapi kekurangan tersebut.. contohnya seperti sekiranya anda tidak mempunyai sesuatu skill yang anda rasa agak penting dalam kerjaya anda, anda tidak sepatutnya melarikan diri daripada melaksanakan pekerjaan yang memerlukan skill tersebut.. sebaliknya anda harus cuba dan terus berusaha untuk practice skill tersebut.. sama juga seperti menulis.. tak kesah la samada penulisan berbentuk ilmiah mahupun santai seperti blogging..

tapi bukan topik penulisan yang ingin disentuh kali ini.. isu yang kita akan sentuh hari ini adalah skill berbasikal.. ini bukanlah kali pertama isu ini di sentuh dalam hidup aku [duh..29 tahun kot?takkan la sekali pun takde org pernah ajak aku berbasikal selama hidup aku?] tapi seperti biasa, setiap kali orang ajak aku berbasikal, aku pasti panic.. me and bicycle, we got issue.. [ye ye, aku tau lah.. korg mesti kaitkan perenggan sebelum ni bukan? practice makes perfect? right? tapi sabar2.. dengar dulu cerita aku]

first of all, aku memang nak confess yg aku memang tak bape pandai berbasikal.. kalau kau nk ajak aku main rollerblade, ice skating yer boleh.. tapi basikal.. err, big no no.. u wanna know why? sebabnya adalah seperti berikut:-

  1. dari kecik, aku la satu2nya anak ayah yang ayah tak belikan basikal.. mungkin faktor2 kesihatan, sebab masa kecik aku tak berapa sihat.. atau mungkin aku yang tak pernah mintak.. ntah la.. aku pon tak sure
  2. masa kecik2, pernah try bawak basikal kezen.. basikal dak awe la.. time tu semua budak pon bawak basikal.. aku pon takmo kalah la.. aku boleh bawak, tapi time nk break, aku tak reti.. aku akan lompat dan biarkan basikal.. dan time nk corner, aku sentiasa akan terjatuh.. what the hell is that?
  3. memandangkan aku sentiasa terjatuh daripada basikal, maka luka2 bertarah kat lutut, siku, muka, tangan.. meninggalkan bekas.. peh..  
bila la nk ride like a boss cmni.. hehe amek gmbar kat google

haaa.. cukup tak alasan aku kenapa tak berbasikal? cukup la 3.. malas nk nulis banyak2 tetengah malam ni.. hihi tapi now, en. shuben dah hint2 nak berbasikal semula.. takpe la encik, saya bawa stroller je la.. awak nak la basikal.. hehe

p/s: bile la nk start riadah balik kan? boring same routine everyday.. huhu (walhal.. everyday is an interesting day.. hahaha)

No comments:

Post a Comment