Monday, August 17, 2015

jiwa kelajuan

Salam readers,

aku gundah gulana ni.. happy and worried at the same time.. waaaaa.. esok birthday en. shuben.. aku tak tau nk kasik hadiah ape.. en. shuben takde hint nk hadiah ape2.. tapi banyaaaaak kali sangat dia teringin nak tengok cerita Hitman: Agent 47 tu.. aku pun ape lagi, berpeluh2 ketiak try carik mana2 contest untuk dapatkan ticket premium watch Agent 47 tu.. hahaha ye la, ni baru la bermakna.. org malaysia tak tengok lagi, kite dapat privilege untuk tengok dulu.. haaaa baru la birthday present.. hehe.. so now, i got one good news and one challenge..

1. the good news
the good news is obviously, alhamdulillah i won a couple of premium tickets to watch Hitman: Agent 47.. yeeeeaaahaaaa yahoooo.. thanks abang nara.. (hehe kantoi tak kaki gossip.. peminat setia beautiful nara hahaha u gais jgn mara aaa.. hahahahaha) nah.. belanja sikit email kegembiraan yang aku receive pagi tadi.. yahooooo!!!


gembira kan?


2. the challenge
hey hey hey... i've got new handbag.. my beloved aqashah.. heeeyyyy i cannot simply just go out and watch movies.. anak aku mcm mana? haaaa.. ini lah cabaran sebagai seorang ibu bapa.. huhu.. so, we have a few options.. i got opinion and advise from my beloved once.. hihi berikut merupakan pandangan mereka..

  • en. shuben: mintak pengasuh jaga.. bagi overtime --- haa yang ni aku macam tak berapa setuju la.. ye la, kesian kat anum (nama pengasuh aku.. hehe) da la satu hari jaga budak2.. malam nk rehat pun anak aku takmo balik.. takpe la.. lagi pun malam, aku kesian plak kat aqashah.. asyik tengok muka yang sama je.. boring dia nanti.. malam biar dia dengan family.. kan? ntah lah.. ntah ape reason, aku memang tak berapa bersetuju dengan cadangan ni.. oh ya lagi satu, takkan kau nk cakap, dek, jagakan anak akak malam ni, akak nk pegi nengok wayang.. memang peh! tak sesuai langsung..
  • kak yati: bagi en. shuben pegi dengan a.ju, aku tinggal rumah jaga aqashah --- yang ni pun a good idea sebenarnya, biarlah aku menjadi ibarat lilin yang membakar diri.. biarlah daku mengorbankan tiket ku.. demi aqashah anakku.. kateko.. hahahah gituu.. kan? aku dah hampir bersetuju dengan cadangan ni.. bagus gak, nnt ade bonding time for family katanya.. kan? heehe tapi.... en. shuben plak tak setuju.. haruslah dia nk celebrate dengan aku kan? haha awkward plak celebrate birthday dengan abang ipar.. (abang ipar sahaja.. xde orang lain) kan aneh tu? hahah
  • aku sendiri: bawak je dia sekali pegi nengok wayang kah kah kah --- yang ni, aku sendiri tak berapa setuju dengan cadangan aku.. hahaha (konflik dalaman betul lah.. tak setuju dengan diri sendiri? whyy??) why give the idea at the first place right? hahaha aku ikutkan hati memang macam ni la.. aku nak angkut sekali aqashah.. kesian dia sorg2 kat rumah.. tp, takut plak kena halau.. takut aqashah sejuk sangat.. takut aqashah tak selesa.. takut dia nanges.. takut org lain tak sedap tengok sebab dia nanges.. eeh.. asyik takuuuut je la.. ahhahaha menakutkan idea aku ni hahah

haaa.. kesimpulannya.. kesemua pandangan di atas langsung tak boleh pakai.. ade je tak kena.. hihi yang win pandangan adelah.. jeng jeng jeeeengggg...

kak molly: bak aku jage 

hihihi.. thank you kak molly.. i love u sooo much alhamdulillah.. hehehe

DANG!! problem solve!! happy birthday en. shuben!!

p/s: hitman, here i come..

No comments:

Post a Comment