Thursday, August 6, 2015

kerja gila

Salam readers,

nak dijadikan cerita, semalam.. lepas membaca semula entry aku yang lepas.. aku dah tak dapat nk buat pertimbangan lain.. selain daripada balik kampung dan berjumpa my cutie pie.. haaa.. gile tak gile.. lepas balik keje, terus shoot balik melaka..walhal hari ni aku bukannya cuti pun.. mmg kerja seperti biasa.. namun, syabbas mera betta kepada aku.. kerana berjaya sampai ke pejabat dan bekerja pada jam 9:00 am.. dan langsung tak mengantuk.. sikit pun tak (ok ni menipu).. kah kah kah.. ape yang aku nak sampaikan.. when there's a will.. there's always a way.. hehe gigih ke tak je la..

by the way.. ini bukanlah cerita kerja gila yang aku nk tonjolkan dalam entry ni.. semalam.. aku balik melaka menaiki bas.. setelah bekerjaran menaiki train, (peh rasa macam urban gile lah.. cam cite omputeh..lari2 naik train.. then turun kat jalan bawah tanah..(aaa.. ini time sampai station masjid jamek.. almaklumlah.. nk kena tukau tren) then naik tangga tinggi.. pastu kejar train satu lagi.. macam citer bourne supremacy.. hehehe) aku pun tiba di TBS untuk membeli tiket bas..

mind set aku adalah, alaah.. weekdays.. mane ade org nk balik kampung time2 camni.. gamble sudey beli ticket bas.. tak payah nk online2 segala.. buang masa je.. kan? ntah la.. pada logik akal fikiran aku lah.. bukannya musim cuti sekolah.. mahupun cuti umum.. dan aku tak rasa tourist ramai nau back packers yang nk guna public transport kita.. however, ternyata.. andaian aku meleset.. memang jauh tersasar.. aku tiba kat tbs pkol 5:25 (yang berharap dapat ticket pkol 5:30).. namun..

  • tiket 5:30 - habis
  • tiket 5:45 - habis
  • tiket 6:00 - habis
  • tiket 6:15 - 2 seat je tinggal
haaa.. nampak? aku bukan pergi counter yang specific bas apa nk naik tau.. aku pergi general counter TBS.. bagi yang tak biasa pergi TBS, general counter dia senang.. kau cakap je nak pergi mana.. dia akan bagi kau pilihan, bas jenis ape nk naik.. mayang sari ke, metrobus ke.. contohnya la.. pada aku jenis tak penting.. yg penting masa..kau tengok? bas berpuluh2 balik melaka.. dan gap hanya every 15mins e?nampak tak? dan full house.. peh.. haaa ni baru la kerja gila

sekadar gambar hiasan.. amek kat google.. hehe ni la bas aku naik semalam..

rupenya ramai gila manusia yang naik bas ulang alik KL-Melaka utk pergi kerja ya.. yg lepas keluar tol ayer keroh.. melambak org parking kete n moto.. aku ingat pekerja plus.. rupanya milik org2 yang naik bas bersama ngn aku tadi.. sume ngn baju kerja.. wow.. ramai rupanya yg buat kerja gila ni.. berpuluh bas.. maknanya beratus orang la ulang alik KL-Melaka pegi keje.. i am soooo yesterday..

ok la.. nnt update lagi.. bye

p/s: kasihan kan kat rakyat marhaen? kau tak rasa jibby... kalau kau rasa, baru kau tauuuu..

No comments:

Post a Comment