Friday, August 7, 2015

movie marathon: siri mission impossible

Salam Readers,

masa umur aku 4 tahun, ayah selalu outstation.. aku ingat time tu seminggu or dua minggu sekali ayah akan balik weekend lepak ngn anak2.. time tu kalau ayah balik, semua adik beradik akan kejar kete ayah sambil jerit yea yea ayah balik, yea yea ayah balik.. seronok gile.. mesti ayah aku rindu gile kat kitorg yg super duper comel ni.. hahaha time kecik la, bile besau semua oversized.. hahaha bila ayah balik je, semua jenis buah2an ayah akan bawak balik.. ye la, keje masuk hutan.. macam2 la buah.. sampai sekarang ayah amat gemar dengan buah2an tempatan.. sentiasa ada kat meja makan..

oleh sebab ayah balik jarang2... dia tak dapat fully monitor la perkembangan tumbesaran anak2.. long story goes short, pada suatu hari.. mak dan ayah drive pergi ke kedai (ntah ke mana.. aku tak ingat.. baru 4 tahun kot) time tu just mak, ayah and aku.. mak kat seat co-pilot.. ayah drive.. dan aku, duduk tengah2 diorg.. atas arm rest yang tengah2 tu.. (time tu muat la.. comel.. sekarang, muat lengan je la.. hahah) then mereka discuss about something.. something like this,

mak: abang, boleh ke nak bawak semua anak2 sekali pergi bercuti ni?
ayah: yang dah besar, kena pegi skolah.. diorg tinggal la
mak: boleh la rasanya bawa semua
ayah: ntah la.. boleh ke nora? (aku le tu.. comelkan nora hahah)
me: impossible

peh.. ayah punya terkejut.. waaah anak aku da pandai cakap omputeh la.. hahahahaha.. ko tengok? kuat gila impact cerita mission impossible sedari aku kanak2 lagi.. hahahaha walhal aku rasa time tu, itu je la perkataan omputeh yang aku faham.. memang kaki tengok tv daripada kecik.. hahaha

panjang gile mukadimah aku.. hahah.. ape aku nk cakap just aku da nengok cite mission impossible.. best gile.. action dari awal sampai abes.. dung dang dung dang jantung aku.. hahaha nah blanje trailer:

nora suke, nora kasik 4 bintang... hehehe

haaa, seronok betul long lunch hour on friday kan? jap lagi nk balik melaka.. yippie..

p/s: sebenarnya minggu ni je dah 3 movie aku layan kat wayang.. thanks en. shuben.. melayan wife mu yang sedang gundah gulana anak berada jauh di kampung.. hahahah ah.. dramatis

No comments:

Post a Comment