Friday, August 14, 2015

stylo kateko

Salam Readers,

seperti yang semua orang tahu.. KL adalah neraka traffic jam.. nak nak lagi kalau cuaca tak berapa baik.. inikan pula kalau ade accident.. memang mcm jilake jam.. kau akan rasa macam seharian kehidupan kau adalah dalam kereta.. akan menjadi lebih stress apabila berlaku pada waktu hujung2 bulan.. kenapa? sebab da la minyak abes, tenaga abes, ade pulaaaak kereta2 yang dia pk dia sorg nak balik rumah.. haaaa.. maka dengan itu, indeks dosa kau akan meningkat secara mendadak.. darah tinggi mendidih.. semua kena maki.. daripada driver bajet tokyo drift, sampai ke PM kena maki.. walhal takde kene mengena dengan kau.. langsung.. huhu namun, aku bersyukur kerana dikurniakan en. shuben yang baik hati, pandai bawak motor.. sudi hantar n amek aku pegi balik kerja hari-hari (jek sikit.. heheh ;p)

nampak mukadimah aku? emosional kan? haaa memang entry ni agak emosi.. aku marah.. tapi kali ni aku pasti, aku marah dengan diri sendiri.. kah kah kah.. ok, semua orang tau kan, kalau naik moto memang kena pakai jacket.. bukan untuk suka suki.. bukan untuk fashionista, tapi memang sejuk weh naik moto.. walaupun cuaca biasa2 je.. tp moto kan laju.. ala2 memotong angin gitu.. haaaa macam ni la, nak dijadikan cerita.. kan semalam hujan.. abes sume jacket sume basah.. kene la pegi basuh.. almaklumlah, rumah aku belum ada org nk sedekah dryer.. hehe plus kitorg pun takmo beli dulu.. sebab tak tau nk letak mana.. dapur we alls kecik u oollss.. nk renovate, rumah atas langit.. huhu

ok kembali kepada cerita jacket.. en. shuben tak payah cerita la.. jacket dia memang kemain banyak.. aku yang sombong bongkak ni, xmo plak pinjam.. ye la, jacket jantan chu olls.. mane lawa.. tak awex la kalau aku pakai.. hahaha (bajet nak awex awex.. makcik2 tak ngaku... hahahha) maka, en. shuben telah membongkar rahsia didalam almari aku.. terjumpa poncho aku ni ha:

beli kat italy chu olls.. jangan mara.. tag pon tak bukak lagi.. hahaha (tapi ni bukan gambar dari almari aku la.. aku amek brand sama, google dapat la gambau ni.. tak kuase aku nk amek gambau mende ni)

haa... kenapa plak aku tak kuase nak amek gambau bende ni? marah nau nampaknye tu? haaa ini kesah  nya.. aku ni konon bajet paling stylo naik moto pakai poncho segala.. masa kat area rumah, sedap la.. panas2 suam je poncho aku ni.. lawa pun lawa (perasan aku la).. aku tanye en. shuben, dia manjang ok je.. hehe.. aku pon naik moto bajet2 muke aku macam elizabeth debiki mmg peh.. perasan abes la ni.. 

lepas je keluar dari perkarangan rumah.. almaklumlah.. rumah atas gunung.. pecut pakai moto.. kau ingat ape? macam harom muka aku tertutup.. belakang terselak macam batman.. peh.. paling bengang la aku time tu.. tak tau la bengang ke bangang.. atau kedua-duanya sekali.. terkapai2 aku panik.. aku suruh en. shuben slow down.. mcm mane plak? atas moto, tepi lereng bukit kan? sudahnya, aku memang macam sakai laut mana, terpusing2 ponco.. nk kepit cmne pon aku tak tau.. last, aku kaku keras je kat belakang.. kepit kibaian2 kain di celah lengan.. hahahahhaha bengang aku, rasa nak cabut buang je.. tp helmet besau nau plak.. tak le lepas.. kalau lepas pon, nk moto belakang accident? ntah kain mistik mana terbang karang.. sabau je la aku..

hasilnya, tarrraaaa aku sakit bahu sampai sekarang.. sekian.. thansk poncho, aihetchu

p/s: not gonna throw u away.. seb baik beli kat italy.. kalau tak.. tau le nasib kau..


No comments:

Post a Comment