Thursday, January 27, 2011

cukup peka tak?

tadi dah hantar servis kete..yeay \o/..boleh balik kampung ngn tenang dan cemerlang minggu hadapan.. eeh, jap2.. ada orang volenteer nak amek aku la.. tak yah susah2 nak drive..kah kah kah.. syok nyer hidup cmni.. tak sabar nak beraya minggu depan.. eh jap, aku bukan nyer chinese, muka ada lah sikit2 [perasan siut] tp amalan kehidupan adalah 100% islam ye.. so tak sambut.. tp oleh kerana kerajaan malaysia dah istihar cuti, maka nya aku pon balik la.. huhu seronok duaronok tigaronok...

mari mula bercerita.. pernah tak anda terpandang, tapi anda tidak melihat? ape maksud statement ni? ah hai.. maksudnye pernah tak korang hari2 menghadap sesuatu tapi korg tak perasan langsung tentang perubahan, penambahan, sebab musabab berlaku perubahan? dalam erti kata yg lebih mudah, anda tidak sensitive dengan persekitaran, sesuatu mahupun seseorg..

ye, hari ni aku rase aku memang kurang sensitive dengan sesuatu.. aku rasa hari2 aku hadap menda ni, tapi baru hari ni aku perasan ianya terdapat perubahan yang sekian lama berlaku.. tak perlu aku nak elaborate.. ape yg aku nk sampaikan adalah, tak semestinya kalau kau hadap sesuatu hari2 means kau dah cukup care.. maka, jadilah insan yang lebih peka terhadap perubahan persekitaran anda..

baiklah, ini pula vids untuk hari ini.. selamat berhibur


jangan sampai tak perasan kalau ada org keliling anda yg under depression, atau hampir membunuh diri..mungkin boleh nyanyi kan lagu ini kepada nya supaya dia lebih terhibur.. [make sure suara korg sedap, kalo tak mungkin dia akan mempercepatkan proses untuk membunuh diri..sekian]

p/s: memang dah takdir aku bekerja dengan computer.. sebab memang nature aku tak tahan melayan kerenah orang.. kepada semua penolong pendaftar yang menyandang tugas sebagai liaison antara UTM dan student.. tabik spring kat anda.. mmg hebat

No comments:

Post a Comment