Wednesday, January 5, 2011

merpati dua sejoli

asal aku cuci kereta je, mesti hujan.. asal hujan je mesti aku cuci kereta.. haish ni yg wat aku rase malaas btol nak cuci kereta.. tp nak wat cmne? bila balik kampung, kereta pasti semak [di bahagian dalam.. bukan di bahagian luar..hee] biasalah, ramai anak buah2an yg masih belum mumayiz.. baiklah, tinggalkan kisah kereta aku.. kisah ini berkenaan dengan pasangan cinta sehidup semati...

pada 4.1.2011 yang lepas, genap 41 tahun umur ikatan perkahwinan yg terjalin antara mohamed dan leha.. wow! 41 years of love.. bestnyer.. salute! memandangkan pada 3hb aku masih bekerja di KL, aku mengambil keputusan untuk bercuti dan menyambut hari peringatan kasih sayang parents aku di Victoria Station bersama kak molly [ye, aku pakse dia cuti gak..hak3]... heee best best best [bukan makanan yg best, tp keadaan yg best] walaupon pada sebelah pagi ayahanda terpaksa buat followup n checkup kat spital...namun itu sedikit pon tidak menghalang aku n kak molly untuk celebrate their 41 years of love

after 41 years of marriage, my mom is still childish.. hee soo cute one!
[keadaan sebenar ketika bergambar..ayahanda "hey, hey..turun la..ape ni panjat2? org tengok malu la.." bonda "eh awak nih? sape nak tengok awak? biau kan le" hahahahhaha ayahanda "speechless" hahahahaha]

its not wine u moron! its sparkling grape juice.. siap ade tanda halal lagi ok..

cheers mate.. love

owh..how sweet..ok, lets move on...pernah tak korg terfikir, kenapa parents2 kita and kebanyakkan pasangan2 old timer ni boleh berjaya mengharungi their marriage sehingga ke akhir hayat? berbanding dengan kebanyakkan pasangan artis eh silap... kebanyakkan pasangan muda sekarang nih? aku telah interview parents aku berkenaan dengan topik tersebut... heee.. so berikut merupakan serba sedikit input yg parents aku bagi [yg aku igt lah..yg tak igt lagi banyak rasenye..haha] :-

  1. Rule of the thumb: dont put any pressure in a relationship ~~ ok ni sama la cm force2 spouse kita untuk buat apa yg dia tak nak buat... tukar personality sehingga jadi org yg dia tak nak jadi... paksa itu ini.. mm.. tak boleh ye rakan2
  2. Marry our spouse and THEIR FAMILY too.. owh.. ini perlukan kesedaran daripada pelusuk hati yg terdalam.. kata mereka, its not easy to win everybody's heart, but atleast try your hardest not to be hated.. eh? boleh gitu? hahaha well, the truth hurts ok..
  3. Jangan cakap besar: ni nasihat yg cm common kan? coz whats goes around comes around bebeh
  4. Always look ahead, plan for the future: jangan smpai takde plan langsung life nih.. jadi, plan yg dimaksudkan termasuklah money planning, plan nak duduk mana.. plan itu ini.. alaaa cm panjang..malas nk cite..huhu
  5. Dont be sad..always in da mood: ok ini tag line bonda.. [nasihat yg sama everytime aku tengah down..hehehe]
  6. Strictly for women only: [hehe..ni dari bonda..dan ditentang keras oleh ayahanda..tp aku percaya memang sangat betul untuk semua wanita] :- his money is OUR money, but your money is yours! hehe ok what? better la dari your money is mine..but mine is mine kan? [ceh tak ade ape perbezaannyer..huhu]
mungkin nasihat2 ini boleh digunakan buat rakan2 yg baru mendirikan rumah tangga ye...dan pedoman untuk yg lain..

p/s: thanx kak molly, lain kali blanje lagi.. yeay bestnye jadik adik seumur hidup! \o/

No comments:

Post a Comment