Saturday, January 15, 2011

sudoku

sepanjang hari hujan di rumah mendorong aku untuk menjalani aktiviti indoor yg sihat.. sudoku ni da jadi macam virus dalam family mohamed.. aku cam tak faham.. bermula dengan abg ham, abg ipar aku [merangkap hubby kak molly, ayah kepada jebat, dan abg kandung mael].. dia lah punca virus ni tersebar luas sehingga aku addicted dengan menda allah ni.. skang nih, boleh kata skang ni, atleast one puzzle a day.. kalo tak cm tak senang duduk.. cis

tengok gambar hiasan ni pon dah boleh buat aku rasa nk solve kan puzzle nih [antara 6 ngn 7 tu adalah 3! omg stop me from doing this owh.. ]

macam mane nak main ni? alah...senang je ha ha ha [walhal kalo men beginner je boleh la..try kalo hard or advance..termenung je lebih..kah kah kah] kalo korg pon berminat nk main, boleh belajar kat sini.. saje google utk korg yg berminat.. kalau lebih berminat? boleh tengok vids nih


tapi aku pun tak pernah belajar online main mende nih.. tensi gak la kak molly nk ajau aku yg lampi nih.. kah kah kah [tak kira lah, jnji da pandai main dah skang nih..hehe]

tp, yg aku main ni tak lah sehebat abg ham.. dia terer tahap dewa punye.. dia main sudoku tahap pelik2 yg jarang dibuat ramai seperti ini:

ini nampak mcm biasa..tp sebenarnya ianya sudoku 12x12.. yg biasa di buat oleh aku cuma 9x9 sahaje.. dia tambah character ABCD

nih double 12x12.. dan yang lebih dahsyat:-

wow! APEKAH??

ok..bye nk smbung sudoku..

p/s: kak sally n kak molly, sila beli buku sudoku yg lain ye.. buku yg korg tinggalkan kat oa, dah HABIS.. kah kah kah.. oa da beli buku baru pon \o/

No comments:

Post a Comment