Sunday, January 30, 2011

makanan ketika hujan

hujan kat luar masih lebat.. seluruh rumah menjadi gelap.. aku biarkan dulu keadaan menjadi separa suram seperti ini, baru lah mistik.. cis psycho siut.. huhu, sebenarnye aku memang suka keadaan hujan di kala cuti.. walupun sedikit homesick bila keadaan mcm ni, tp aku still biarkan rumah dalam keadaan gelap.. hehe, baru la mood nk tidur mari..

ah, lupakan monolog dalaman aku berkenaan dengan mood ketika hujan. aku sebenarnya nak bercakap tentang makanan pula hari ni. ape makanan yg sesuai untuk di makan di kala hujan? sebenarnya aku ada rasa nak makan sekarang ni.. tp tiba2 cm buntu plak. takde nafsu langsung nak makan ape2.. biasanya kalau time lapar, aku akan secara automatic tau ape yg aku nak makan.. dan terus melulu ke tempat yang perlu di tuju, ambil masa dalam 15 minit then blah..[menunggu makanan lebih daripada 15 minit ketika aku benar2 lapar adalah perkara yg tidak manis] agak susah nak mencurahkan idea tentang makanan time kita tengah takdak nafsu nk makan.. tp aku harap selepas penulisan entry ni, aku akan terus bingkas bangun dan menuju ke tempat yang sepatutnya..

diselitkan beberapa makanan PANAS yang sesuai ketika hujan tidak berhenti seperti ini. bagi memudahkan pembacaan, aku telah klasifikasi makanan tersebut mengikut 3 meal utama didalam satu hari.

breakfast
1. Nasi lemak caltex




senang cite tempat nih orang melaka je tau kat mane.. kat semabok, depan caltex.. cis sebenarnya aku lebih terkenang keadaan makan kat situ berbanding nasik lemak dia.. flashback aku sungguh laju loading.. membuatkan aku secara automatic homesick secara percuma di sini. tengok lah, happy betul gambar makan kat kedai hjh zainab nih.. fuh


2. mekdi breakfast set

aah, ni makan time bila2 pon sedap.. amek gambar kat sini



3. mee goreng sendiri

sedap gak..fuh memang naik lif pastu tekan sendiri siut..kah kah kah gambar diambil di sini. tp ni bukan lah mee yg aku goreng sendiri ye..


4. cekodok pisang panas

ni memang sedap.. amek gambar kat en. gugle



lunch
1. megi tomyam letak telur [ini idea kak fathen! terbaik punyee]

alah, std la..budak asrama mane yg tak pernah rasa penangan megi.. bagi aku, bukan stakat makan.. malah keadaan parti2 megi di stf masih tidak boleh dilupakan.. cis, memang sedap btol megi ni.. amek gambar kat sini


2. biskut tongkat cicah kopi panas.. wah sungguh oldschool meal nih

amek gambar kat sini


3. ubi rebus cicah sambal tumis ikan bilis orang melaka.. peh, menangkap

homaigad..gambar dia sangat sedap ye..amek kat sini


4. pisang goreng panas

ini memang sangat menyelerakan.. gambar dipetik dari sini



dinner
1. ice cream

sape nak blanje aku makan tutti frutti!? sebab kau nk belanja, aku sanggup drive walaupun jauh.. kah kah kah.. ok, sebenarnye memang best makan ice-cream time hujan.. betul... tak tipu.. amek gambar kat sini


2. pop corn

eh? kenapa? tak percaya? cuba makan ni time dia panass sangat lagi pun.. time honey and butter dia masih berasap.. wow.. sedap sey.. gambar diambil dari sini


3. keropok moni


hahaha, sebenarnya keropok ni sedap dimakan smbil dengar batrisha menyanyi lagu keropok moni! siap dengan lagak dan gaya serta memek muka yg tak bleh blah.. iklan dia seriously... lawak sungguh

4. sebenarnya bila tengok balik, sungguh tak sihat makan malam aku kan? kah kah kah, ini disebabkan aku memang tak suka nak makan malam pon..[jangan salah anggap, aku tetap tak kurus walaupun slalu skip dinner] so, takde idea sangat nak makan ape waktu malam..

ok, aku masih tiada nafsu makan.. aah, tak perlu lah over sangat ye kat sini.. aku tak diet pon.. kalau aku tak makan satu hari pon, takde maknanya badan aku boleh jadi mcm supermodel.. bye

3 comments:

  1. skip meals doesnt make u kurus, haha.. kalau kurus pun it is an unhealthy way~~
    anyway besah apsl makanan ko dia nyer saiz makin kecik..
    maksud aku, bfast ko makan mee, nasi lemak etc, tp lunch goreng pisang? tahan ek perut ko dgn gorang pisang je...

    ReplyDelete
  2. dats y agyme.. i've told u i need some medical advice..huhu memang diet yg tak terancang sungguh

    ReplyDelete
  3. hmmm sepdnyer tegk pic food kt blog ni..ttbe rse lapr lak..tp trkeng gak kt mgsa2 bnjir tu..pela yg dorg makn gaknyer ek..

    ReplyDelete